services Visuel identitet

På et konkurrencefyldt marked er det vigtigere end nogensinde før at skille sig ud og blive set og genkendt. I sidste ende er det nemlig genkendelsen, der skaber loyale kunder.

Derfor er en stærk visuel identitet en vigtig del af dit brand. Den sikrer, at der er sammenhæng i alt, hvad du foretager dig på tværs af medier, så du bliver genkendt. Den visuelle identitet tager afsæt i virksomhedens overordnede strategi, markedet og produktporteføljen.

Vil du genkendes?

En visuel identitet dækker over alt det du genkender en virksomhed på. Udover logoet kan det være bestemte farver samt skrifttyper og genkendelige grafiske elementer, der bliver virksomhedens ansigt udadtil og sikrer at man adskiller sig fra konkurrenterne. Den visuelle identitet dækker også over virksomhedens måde at kommunikere på både igennem billeder (billedsprog) men også igennem sproget (tone-of-voice). Vi har både professionelle tekstforfattere og fotografer tilknyttet bureauet, så vi sikrer høj kvalitet i både billeder og tekst.    

En del af Bageriet Max visuelle identitet er den brune farve
samt et grafisk banner med teksten “Max hjemmebagt”.
En del af den visuelle identitet er kan være mønstre, farver eller baggrunde. I dette eksempel blev stålbaggrunden en del af det grafiske udtryk til OJM maskinfabrik.

Er der brug for en visuel identitet? 

Måske har du allerede en visuel identitet, men den er ikke fulgt med tiden, da virksomheden har flyttet fokus siden, den blev lavet. Når virksomheden forandrer sig er det vigtigt sideløbende at justere og optimere på den visuelle identitet, så modtagerne hele tiden får den opdaterede visuelle fortælling om virksomheden.

Skal vi udvikle din visuelle identitet? 

Den visuelle identitet skal tage afsæt i virksomhedens overordnede strategi. Det er dog langt fra virkeligheden for mange virksomheder, som modarbejder det signal, de ønsker at kommunikere, ved f.eks. at benytte farver eller skrifttyper, der ikke matcher brandet.

Hos Rauschenberg Grafisk sætter vi os grundigt ind i virksomheden for derigennem at kunne skræddersy en visuel identitet, der består af designelementer, som kan fortælle virksomhedens historie på bedste vis.

En designmanual sikrer, at man på tværs af organisationen fastholder brugen af de grafiske elementer, som er indeholdt i den visuelle identitet.

Nysgerrig efter mere?

Så slå på tråden og lad os drikke en kop kaffe, få en snak om dine ønsker og krav - og se om kemien passer. Hvis du har lyst til at se mere, tager jeg gerne nogle kunde-cases med.