services Logodesign

Et logo er virksomhedens ansigt udadtil og skal derfor rumme hele din virksomhed. Der er mange meninger om, hvad et godt logo er.

Hos Rauschenberg Grafisk går vi altid efter at skabe et logo, som er både enkelt og iøjnefaldende, og som samtidigt taler sit helt eget sprog. Det skal være let at afkode -gerne med noget tvetydigt og gennemtænkt, for at gøre det genkendeligt og unikt -samtidigt med at det har karakter og finesse.

Firma logodesign

Logoet skal kunne fortælle historien om din virksomhed. Derfor er det vigtigt at finde ind til essensen af virksomheden og skabe noget unikt, der gør logoet til sit helt eget. På den måde adskiller du dig fra konkurrenterne og når logoet ses gang på gang – festnes det i modtagernes hukommelse og er med i kampen om kunderne.

Om udtrykket i logoet skal være barnligt, farverigt og legende eller stringent, enkelt og corporate, eller noget helt andet afhænger helt af, hvad virksomheden ønsker at signalere.

Her et eksempel på hvordan vi løste at fortælle flere historier i samme logo samtidig med at forbogstavet blev den genkendelige del af logoet og blev brugt separat i alt fra favicon til facadeskiltning.
Se Movino-case.

Har jeg overhovedet brug for et logo? 

Det korte svar er JA – du kan slet ikke undvære et logo! Logoet er det bomærke, som folk genkender virksomheden på. Samtidig skaber det tilknytning og med tiden også følelser hos målgruppen. I dag vil man som virksomhed blive oplevet på mange flader ligefra analoge annoncer i aviser og magasiner til digitale bannere og videoer på de sociale medier. Der er hele tiden nye krav til dit logo, som skal kunne tilpasses og omstille sig til en bred vifte af forskelligartede medier.

Sender dit produkt det rette visuelle udtryk er du allerede foran på point, fordi kunden har nemmere ved at afkode, hvem du er og hvad du står for.

Skal vi hjælpe med et logo? 

Hos Rauschenberg Grafisk har vi mange års erfaring i at udarbejde flotte, gennemtænkte og unikke logoer. Uanset om du starter helt fra scratch med opstart af ny virksomhed eller om du gerne vil have et logo moderniseret, så det er mere nutidigt.

Uanset forhistorien starter det altid med et grundigt indsigtsarbejde, hvor vi spørger ind til strategi, drømme og målsætninger. Vi finder ind til behovet og begynder designarbejdet, som udmunder i det konkrete logo i forskellige formater.

Logoet er en naturlig del af en virksomheds visuelle identitet, som er virksomhedens kropssprog. Den består af en række design-elementer, som i samspil med hinanden giver modtageren et billed af den pågældende virksomhed og skaber en stærk, ensartet og letgenkendelig stil. Denne del af opgaven kan vi også løse. Se visuel identitet.

Hvad koster et logo? 

Nogle steder på nettet findes tjenester, hvor du kan købe et logo i prisklassen fra gratis til 5 dollars. Hvis du sammenligner med det – ja, så er det dyrt. Men på disse tjenester får du ikke noget unikt, som er tilpasset din virksomhed – men derimod et icon, som andre også har mulighed for at anvende og bruge som deres unikke logo. Ikke særlig unikt vel?!

Hos Rauschenberg Grafisk får du et unikt og skræddersyet logo, der passer til din virksomhed, som er skabt udfra for virksomhedens DNA eller produkter. Prislejet ligger imellem 6-8.000,- kr. for et logo.

Visuel identitetI forbindelse med udviklingen af et logo, hvor man kigger ind i virksomhedens DNA er det oplagt på samme tid, at se på, hvilke grafiske elementer, farver, billeder, sprog, der skal være med til at skabe genkendeligheden. Se mere under visuel identitet.

Nysgerrig efter mere?

Så slå på tråden og lad os drikke en kop kaffe, få en snak om dine ønsker og krav - og se om kemien passer. Hvis du har lyst til at se mere, tager jeg gerne nogle kunde-cases med.